BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 31, 2010

Penang dan Melaka

Alhamdulillah 2 tempat yang amat bermakna buat diri ini..Tempat dimana persahabatan dan kasih sayang terjalin erat..tempat dimana sesi pentarbiyahan menjadi agenda..

ape ya persamaan 2 negeri ni??due2 pon tempat perlancongan..ade bnyk tempat best..tapi yang paling best sekali kat 2 tempat ni ade laut..Di Melaka..ade pengkalan balak n tg. bidara n bnyk lgilah pantai..Kat penang pulak ade Batu feringgi..

Teringat zaman muda2 dulu..kat pantailah tempat mencari ketenangan...bsm2 5 shbt sebilik..syukran atas persahabatan yg best..Kat Melaka pn bnyk kenangan bersama shbt2 KMM di tepi pantai..aii balik2 pantai..ape istimewanya nih?



"Seandainya pohon-pohon di Bumi menjadi pena dan lautan menjadi tinta ditambahkan kepadanya tujuh lautan lagi setelah keringnya nescaya tidak akan habis-habisnya dituliskan kalimat-kalimat Allah..Sesungguhnya Allah Maha Perkasa,Maha bijaksana" (Luqman: 27)

Subhanallah..Kenali Allah melalui ciptaanNya...Cintai Allah melalui hamparanNya..Bukankah hati akan menjadi tenang pabila mata melihat ke laut?airnya yang membiru...langit yang terbentang luas..membuktikan kebesaran Allah yang tiada taranya..

Jadilah seperti air..yang tetap akan mengalir walaupun dihalang dan disekat dari setiap sudut..perjalanannya tetap diteruskan..Deruan ombak yang memecah pantai ibarat semangat yang tak pernah luntur...semakin ia menghampiri pantai...semakin kuat ia menghempasnya..hayatilah semangat laut ini..

Jadinye wat diri dan sahabat diluar sana...teruskan perjuangan..sekali dah melangkah..jangan berpatah..sekali sudah melakukan kesalahan..jangan biarkan diri terus diselubungi kekesalan..ingat, kebangkitan dari kegagalan adalah lebih baik daripada kegagalan yang tidak disusuli dengan kebangkitan..

"Dan janganlah kamu merasa lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi darjatnya jika kamu orang beriman" (Ali Imran: 139)

1 comments:

MU'ALLIMAH said...

Salam, :)

Awak, kte ade blog baru tau ;p